RSS 2.0
 
   

Macro-objektiv?

 Den 2012-10-20, kl 10:27:00
Filed in Tips |   Kommentarer: 4  
 
Jag har länge velat köpa ett macro-objektiv men aldrig tyckt att det är värt att lägga så mycket pengar på det och jag har svårt att tro att jag är den enda som tycker det? Därför tänkte jag visa er ett litet knep som är väldigt användbart, iallafall enligt mig.
Jag antar att de flesta har ett standardobjektiv, 18-55mm, vilket är perfekt för detta!

Ta bort objektivet från kamerahuset och vänd på det så att det sitter bak och fram, dock så går det inte att fästa objektivet på det hållet så man får hålla det emot kamerahuset.
När objektivet är i detta läget så går det inte att använda autofokus utan man får flytta sig tills föremålet är i skärpa. 
 

 
Här är tre bilder jag tagit på detta sättet, vissa skarpare än andra.
     

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jääääääääääääääävlar vad fint!!!

2012-10-20 @ 10:34:14
Postat av: Anonym

Tänker tipsa till blogg.se om detta alltså! Verkligen bra tips!

2012-10-20 @ 11:08:18
Postat av: Emma Lannebrink

Hej! Hoppas du får en mysig lördag :D
kram

2012-10-20 @ 13:41:59
URL: http://adhdochfoto.blogg.se
Postat av: Ann-Christine

Älskar bilden!!!!!

2012-10-20 @ 16:47:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback